Velkommen til

Hillerød Strategi- og Rollespils Forening

age-of-sigmar

Viser 11 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #34114 Svar
      Morten O
      Deltager
      • #34786 Svar
        Nikolaj S
        Deltager

          Overvejede at skrive det herinde i går, men…

          Jeg skal lige komme mig over at mine Lizardmen nu er dæmonerne(Nej nej, vent, CELESTIAL DEMONS) og reelt er blevet undeads, og mine Slanns sådan cirka kun er ment til at stå og summon flere Lizardmen i løbet af en kamp.

          I første omgang tror jeg dog lige man skal vente til der kommer nogle mere solide regler for at sætte spil op. Det her “Tag hvad du vil” er ikke så holdbart lige nu. Krydser fingrer for at det kommer snart.

          Urelateret til dette, hørte jeg noget om at nogen havde lavet en slags “Warhammer fantasy 8.5” oppe i klubben… Det kunne måske også være værd at se på? :P

        • #34787 Svar
          Claus W
          Deltager

            På runde baser som 40k B)

          • #34788 Svar
            Claus W
            Deltager

              Ellers skal man måske kigge på Kings of war fra mantic games B)

            • #34789 Svar
              Kim A
              Deltager

                AoS er et nyt spil ikke Warhammer.

                Jeg er igang med at samle en række ændringer der skal igennem en godkendelses process her på forum så vi kan fortsætte med a spille episke mass ranked combat spil i ” a world of fantasy Battles”

              • #34790 Svar
                Nikolaj S
                Deltager
                  Kim A wrote:
                  AoS er et nyt spil ikke Warhammer.

                  Heldigvis :P

                  Kim A wrote:
                  Jeg er igang med at samle en række ændringer der skal igennem en godkendelses process her på forum så vi kan fortsætte med a spille episke mass ranked combat spil i ” a world of fantasy Battles”

                  Jeg er frisk på at prøve det når vi starter igen!

                • #34791 Svar
                  Morten O
                  Deltager

                    Jeg er også frisk på at prøve det nye

                  • #34792 Svar
                    Claus W
                    Deltager

                      Det er jeg også Morten :silly:

                    • #34793 Svar
                      Lars L
                      Deltager

                        Jeg er frisk på at prøve det helt nye spil
                        Jeg har læst en battle report og dem der spillede det var meget begejstrede:-)

                        Syntes der generelt er en stemning her i foreningen hvor folk er bange for at prøve noget nyt – det kunne jo være spillet havde at byde ind med:-)

                      • #34794 Svar
                        Nikolaj S
                        Deltager
                          Lars L wrote:
                          Syntes der generelt er en stemning her i foreningen hvor folk er bange for at prøve noget nyt – det kunne jo være spillet havde at byde ind med:-)

                          Har prøvet det nye :silly: Det virker nu ganske morsomt, hvilket er grunden til at jeg er begyndt at satte fart på at få bygget mig en bunke modeller jeg gider at bruge, for jeg har mistet mine Lizardmen beklageligvis. De er omkommet og blevet til dæmoner :dry:

                        • #34795 Svar
                          Kim A
                          Deltager
                            Lars L wrote:
                            Jeg er frisk på at prøve det helt nye spil
                            Jeg har læst en battle report og dem der spillede det var meget begejstrede:-)

                            Syntes der generelt er en stemning her i foreningen hvor folk er bange for at prøve noget nyt – det kunne jo være spillet havde at byde ind med:-)

                            Du har til dels ret og jeg er stok konservativ…
                            AoS ser ud som et fint spil, min tidligere kommentar var bare at det er ikke et nyt Warhammer, som jeg gerne ville have haft.
                            Meen, det er et spil jeg sagtens kunne spille en aften eller to…men hvis det skal være et skirmish vil jeg hellere spille det jeg har investeret tid eller interesse i en et nyt et jeg ikke har.
                            Heldigvis er reglerne jo gratis så det er ikke en merudgift :)

                          • #34796 Svar
                            Nikolaj S
                            Deltager
                              Kim A wrote:
                              det er ikke et nyt Warhammer, som jeg gerne ville have haft.

                              Det er ikke 9th edition. Det er Age of Sigmar.

                              Så det er bare endnu en variant, i stil med Mordheim og Bloodbowl. Sjove spil, men ikke erstatninger for Warhammer Fantasy Battle.

                              I hvert fald så vidt jeg har forstået det.

                              Kim A wrote:
                              Meen, det er et spil jeg sagtens kunne spille en aften eller to…men hvis det skal være et skirmish vil jeg hellere spille det jeg har investeret tid eller interesse i en et nyt et jeg ikke har.
                              Heldigvis er reglerne jo gratis så det er ikke en merudgift :)

                              Har allerede prøvet, og med undtagelse af det faktum at man som spiller skal opføre sig ordentligt. Der er nemlig ingen point costs, så balanceringsopgaven er smidt over på spillerne der skal finde et balancepunkt, hvilket især er svært her med de nye regler der på ingen måde reflekterer de gamle regler.

                              Mit problem er ikke Age of Sigmar i sig selv, især ikke spillet. Mit problem er den retning de tilsyneladende har taget min hær, som effektivt er at fjerne den, og erstatte den med en ny – Lizardmen er ikke længere mere solide end normale mennesker, og heller ikke stærkere. Men… de kan fremkaldes nu. Af Slanns. Som praktisk talt er det eneste Slanns kan.

                              Så jeg har fået mig en UndeadLizard hær med en LizardNecromancer som leder. Det er i sig selv cool nok, hvis ikke for det faktum at jeg havde valgt en undead hær hvis det var den slags hær jeg var interesseret i.

                              Derfor jeg er interesseret i nogle “8,5”th edition regler, selv hvis de er homebrewed :p

                          Viser 11 svartråde
                          Svar til: Svar #34796 i age-of-sigmar
                          Dine informationer:




                          Annuller

                          Videre til værktøjslinje