Husregler
- Dette emne har 8 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 5 måneder siden af Kim A.
-
ForfatterIndlæg
-
-
Kim ADeltager
Det er en etableret husregel at:
[ul]
[li]Brugen af magisk håndvåben ikke fratager en model med magisk håndvåben og skjold sit Shield parry.[/li]
[li]Brugen af magisk skjold ikke fratager en model med håndvåben og magisk skjold sit Shield parry.[/li]
[li]Brugen af både magisk håndvåben og magisk skjold ikke fratager en model med disse sit Shield parry.[/li]
[li]Brugen af andre modeller er fuldt tilladt så længe spilleren kan forklare sig ud af det eller det er tydeligt hvad det skal forestille.[ul]kom med flere indput så tager vi en debat om det. -
Nikolaj SDeltager
Det lyder rimelig fornuftigt – Har aldrig fattet hvorfor man mister sit parry fordi ens gear er bedre end det normale.
Hvor mange af reglerne bruger vi som udgangspunkt? Alle “grundregler”, altså grundbogen, army books, og de dertilhørende FAQ’er, “All inklusive”? Så special characters, 50% lords og 50% heroes, End Times hære, osv. er gældende?
Derudover kunne det måske også være en god ide at have reglerne for terræn generering herinde.
-
Kim ADeltagerNikolaj S wrote:Det lyder rimelig fornuftigt – Har aldrig fattet hvorfor man mister sit parry fordi ens gear er bedre end det normale.
Hvor mange af reglerne bruger vi som udgangspunkt? Alle “grundregler”, altså grundbogen, army books, og de dertilhørende FAQ’er, “All inklusive”? Så special characters, 50% lords og 50% heroes, End Times hære, osv. er gældende?
Derudover kunne det måske også være en god ide at have reglerne for terræn generering herinde.
hmm jeg tænker at vi ikke behøvede at bruge magi systemet fra End Times:Khaine, det er noget rod.
jeg har også lagt vores hjemmestrikkede Terræn regler op under startegispil på hjemmesiden
[attachment=3]hus_regler_for_terrn_til_WFB_V1.3.rtf[/attachment]
-
Lars JDeltager
hvornår kommer udkastet til 8,5 op kim?
så folk kan læse det I gennem, og komme med indsigelser/ forslag INDEN vi starter op efter ferine
-
Kim ADeltager
Du har ret
og uden yderligere dikkedarer…
[attachment=33]HusreglerforFantasy8.5v1.0-2.pdf[/attachment]
Husk når i læser dette at det er mit forslag til hvad vi kunne lave om, og jeg mener ikke det giver anledning at nogen skæv vridning imellem hærene. Så kom med jeres indput.
Imellemtiden tænkte jeg at vi som Malene udtrykte det så fint….Prøv dog ad, se hvordan det går.
-
Morten ODeltager
Det ser rigtig fint ud
Lige bortset fra power dice poleret det er for nemt at få Max terninger -
Lars JDeltager
jeg tror ikke det bliver dice pooln der er den hårdeste cap,
du skal bruge 10 caster levels for at nå din cap i slag idstil 2000 points
og 16 indtil 3000
og selv om folk godt kan li deres wizards, er det en stor del af ens heroes del at bruge på wizards
-
Nikolaj SDeltager
Hvad angår ens magic dice pool…
10 wizard levels er ret nemt at få. For 440 points, i en liste af Skavens, kan man let få 8 wizard levels for under 25% af ens character budget.
Lizardmen og Ogres kan dog ikke ramme det cap overhovedet nærmest.
Men tror ikke det er et problem, for det betyder bare at en hær der fokuserer på magi faktisk KAN magi, og ikke har en bunke wizards der bare står og ser dumme ud, fordi man var uheldig og rullede to 1’ere for ens magic phase.
Selvom det i teorien lyder godt med at begrænse ens casting pool til level + 1, så ser jeg en del problemer med det. Mange spells kræver 15+, hvilket er umuligt at kaste med en level 1, og enormt svært med en level 2. Men det giver selvfølgelig et godt incitament til at tage højere level wizards med, frem for bare at tage en level 1 og 6-dice et spell man vil have igennem. Og der er selvfølgelig muligheden for at skifte ud til en signature. Måske man bare skal prøve at se hvordan det virker, men det er værd lige at tænke over.
Omvendt er det også en smule hmm, at en level 4 kun kan smide 5 terninger efter et spell, hvor en level 1 kan smide 6 efter at dispel den.
Tænker også at bound spells måske får en anelse for stort buff, da de trækker dispel dice ud af modstanderen, men er gratis at kaste. Især fordi de bare har en 100% chance for at blive kastet – ret stor forskel fra at skulle bruge en terning eller to for at få den igennem, til bare at få den helt gratis, uden chance for at fejle.
Shooting imod warmachines bør nok være 1-4 rammer warmachine og 5-6 rammer mandskabet, bare for at holde det til den normale randomization af shooting angreb.
Ser fornuftigt ud ellers
-
-
ForfatterIndlæg