age-of-sigmar
- Dette emne har 11 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 4 måneder siden af Nikolaj S.
-
ForfatterIndlæg
-
-
Morten ODeltager
-
Nikolaj SDeltager
Overvejede at skrive det herinde i går, men…
Jeg skal lige komme mig over at mine Lizardmen nu er dæmonerne(Nej nej, vent, CELESTIAL DEMONS) og reelt er blevet undeads, og mine Slanns sådan cirka kun er ment til at stå og summon flere Lizardmen i løbet af en kamp.
I første omgang tror jeg dog lige man skal vente til der kommer nogle mere solide regler for at sætte spil op. Det her “Tag hvad du vil” er ikke så holdbart lige nu. Krydser fingrer for at det kommer snart.
Urelateret til dette, hørte jeg noget om at nogen havde lavet en slags “Warhammer fantasy 8.5” oppe i klubben… Det kunne måske også være værd at se på?
-
Claus WDeltager
På runde baser som 40k
-
Claus WDeltager
Ellers skal man måske kigge på Kings of war fra mantic games
-
Kim ADeltager
AoS er et nyt spil ikke Warhammer.
Jeg er igang med at samle en række ændringer der skal igennem en godkendelses process her på forum så vi kan fortsætte med a spille episke mass ranked combat spil i ” a world of fantasy Battles”
-
Nikolaj SDeltagerKim A wrote:AoS er et nyt spil ikke Warhammer.
Heldigvis
Kim A wrote:Jeg er igang med at samle en række ændringer der skal igennem en godkendelses process her på forum så vi kan fortsætte med a spille episke mass ranked combat spil i ” a world of fantasy Battles”Jeg er frisk på at prøve det når vi starter igen!
-
Morten ODeltager
Jeg er også frisk på at prøve det nye
-
Claus WDeltager
Det er jeg også Morten :silly:
-
Lars LDeltager
Jeg er frisk på at prøve det helt nye spil
Jeg har læst en battle report og dem der spillede det var meget begejstrede:-)Syntes der generelt er en stemning her i foreningen hvor folk er bange for at prøve noget nyt – det kunne jo være spillet havde at byde ind med:-)
-
Nikolaj SDeltagerLars L wrote:Syntes der generelt er en stemning her i foreningen hvor folk er bange for at prøve noget nyt – det kunne jo være spillet havde at byde ind med:-)
Har prøvet det nye :silly: Det virker nu ganske morsomt, hvilket er grunden til at jeg er begyndt at satte fart på at få bygget mig en bunke modeller jeg gider at bruge, for jeg har mistet mine Lizardmen beklageligvis. De er omkommet og blevet til dæmoner :dry:
-
Kim ADeltagerLars L wrote:Jeg er frisk på at prøve det helt nye spil
Jeg har læst en battle report og dem der spillede det var meget begejstrede:-)Syntes der generelt er en stemning her i foreningen hvor folk er bange for at prøve noget nyt – det kunne jo være spillet havde at byde ind med:-)
Du har til dels ret og jeg er stok konservativ…
AoS ser ud som et fint spil, min tidligere kommentar var bare at det er ikke et nyt Warhammer, som jeg gerne ville have haft.
Meen, det er et spil jeg sagtens kunne spille en aften eller to…men hvis det skal være et skirmish vil jeg hellere spille det jeg har investeret tid eller interesse i en et nyt et jeg ikke har.
Heldigvis er reglerne jo gratis så det er ikke en merudgift -
Nikolaj SDeltagerKim A wrote:det er ikke et nyt Warhammer, som jeg gerne ville have haft.
Det er ikke 9th edition. Det er Age of Sigmar.
Så det er bare endnu en variant, i stil med Mordheim og Bloodbowl. Sjove spil, men ikke erstatninger for Warhammer Fantasy Battle.
I hvert fald så vidt jeg har forstået det.
Kim A wrote:Meen, det er et spil jeg sagtens kunne spille en aften eller to…men hvis det skal være et skirmish vil jeg hellere spille det jeg har investeret tid eller interesse i en et nyt et jeg ikke har.
Heldigvis er reglerne jo gratis så det er ikke en merudgiftHar allerede prøvet, og med undtagelse af det faktum at man som spiller skal opføre sig ordentligt. Der er nemlig ingen point costs, så balanceringsopgaven er smidt over på spillerne der skal finde et balancepunkt, hvilket især er svært her med de nye regler der på ingen måde reflekterer de gamle regler.
Mit problem er ikke Age of Sigmar i sig selv, især ikke spillet. Mit problem er den retning de tilsyneladende har taget min hær, som effektivt er at fjerne den, og erstatte den med en ny – Lizardmen er ikke længere mere solide end normale mennesker, og heller ikke stærkere. Men… de kan fremkaldes nu. Af Slanns. Som praktisk talt er det eneste Slanns kan.
Så jeg har fået mig en UndeadLizard hær med en LizardNecromancer som leder. Det er i sig selv cool nok, hvis ikke for det faktum at jeg havde valgt en undead hær hvis det var den slags hær jeg var interesseret i.
Derfor jeg er interesseret i nogle “8,5”th edition regler, selv hvis de er homebrewed :p
-
-
ForfatterIndlæg