Velkommen til

Hillerød Strategi- og Rollespils Forening

9th Age

Viser 19 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #34232 Svar
      Nikolaj S
      Deltager

        Så der har været noget tale om 9th age.

        Overordnet set, så er det jo meget som det vi kender det, med nogle få modifikationer hist og her – Og generelt er det for det bedre.

        En interessant test er at lave sin turnerings armyliste, og se hvordan det ville se ud.

        Et forsøg på at lave min egen var overraskende nemt… Jeg mistede 3 magic items (Sword of Swift slaying, Sword of Striking, og Rock’s eye), men ellers er alt (næsten) det samme.

        Der er nogle få ændringer i ens modeller i forhold til hvor gode de er, nogle bedre, nogle dårligere, tror det balancerer sig ganske fint ud.

        Jeg ender på en point total der hedder 2908 for mere eller mindre det samme – I betragtning af at tingene burde koste det dobbelte, så lyder det ikke dårligt ;)

        Det er dog interessant at se at ens liste er så ens – jeg mister ikke nogen funktionalitet i min hær, og bortset fra at jeg mister min Lore of the Great Maw, så er min hær stadig min hær. Og taget i betragtning af at jeg før var tvunget til at tage Lore of the Great Maw, hvor jeg nu har frit valg imellem 4 lores, så må jeg sige at det hele ser noget mere fleksibelt ud end før.

        Hvad med jer andre? Ser jeres hære stadig ud som de gjorde før, eller er der sket store ændringer i dem med 9th age? Og hvad har I af muligheder for at lave nye varianter af jeres hær?

        Kan jo fx afsløre at Ogre’s nu kan lave en Hunter fokuseret hær ;) hint hint.

      • #36034 Svar
        Claus W
        Deltager

          Jeg må se på det :) en hunter hær :woohoo:

        • #36036 Svar
          Kim A
          Deltager

            kigger på det :)

          • #36043 Svar
            Kim A
            Deltager
              Kim A wrote:
              kigger på det :)

              der er ingen “unified undead” i 9th men hvis jeg bare tager hvad jeg har med ender jeg på 3168 pts.
              den overholder endda deres % for selections… :blink:

            • #36044 Svar
              Nikolaj S
              Deltager
                Kim A wrote:
                Kim A wrote:
                kigger på det :)

                den overholder endda deres % for selections… :blink:

                Samme :p

                Det er lidt ærgeligt med unified undead dog.

              • #36045 Svar
                Morten O
                Deltager

                  Hvis jeg tag min turnerings hær
                  Mister jeg en helt med snip en magisk bue og magiske pile

                  Points ilt 1347

                  Kan lave en helt der minder lidt og den jeg har mistet til 102

                  Så bliver min hær til 1449 så noget billigere men 9 age

                • #36047 Svar
                  Nikolaj S
                  Deltager

                    :O vildt, er det med 1.2 reglerne?

                    Lyder vildt, i betragtning af at man skal regne med at ens hær burde koste cirka dobbelt så meget som den gør i Warhammer fantasy.

                  • #36048 Svar
                    Kim A
                    Deltager
                      Morten O wrote:
                      Hvis jeg tag min turnerings hær
                      Mister jeg en helt med snip en magisk bue og magiske pile

                      Points ilt 1347

                      Kan lave en helt der minder lidt og den jeg har mistet til 102

                      Så bliver min hær til 1449 så noget billigere men 9 age

                      Min er heller ikke ens på alle punkter, bare det der ligner mest.

                    • #36049 Svar
                      Morten O
                      Deltager
                        Nikolaj S wrote:
                        :O vildt, er det med 1.2 reglerne?

                        Lyder vildt, i betragtning af at man skal regne med at ens hær burde koste cirka dobbelt så meget som den gør i Warhammer fantasy.

                        Stor set er alle mine elver blevet billigere og mine træ ting koster stor set det samme og det samme som mine helte

                      • #36050 Svar
                        Morten O
                        Deltager
                          Kim A wrote:
                          Morten O wrote:
                          Hvis jeg tag min turnerings hær
                          Mister jeg en helt med snip en magisk bue og magiske pile

                          Points ilt 1347

                          Kan lave en helt der minder lidt og den jeg har mistet til 102

                          Så bliver min hær til 1449 så noget billigere men 9 age

                          Min er heller ikke ens på alle punkter, bare det der ligner mest.

                          Min er som stor set ens bare minus magisk ting

                        • #36057 Svar
                          Morten O
                          Deltager

                            Hov har lige set at det var ikke den nyeste jeg har brugt

                            Der kommer en ny beregning :cheer:

                          • #36058 Svar
                            Morten O
                            Deltager

                              Det er da godt nok et stort point hop de har lavet der

                            • #36059 Svar
                              Nikolaj S
                              Deltager

                                Syntes godt det lød lidt for lavt :P

                                Men ja, de har som udgangspunkt “doblet” point costs generelt, for at give lidt mere varians på points.

                                En ændring i 1 point for en 10 points model er noget mere end en 1 points ændring for en 20 points model. Upgrades kan bare generelt balanceres lidt bedre i forhold til hvor gode de egentlig er, hvilket ser meget fornuftigt ud.

                              • #36061 Svar
                                Morten O
                                Deltager

                                  Så det er ikke lige 1500 point vi skal spille mere :cheer:

                                • #36069 Svar
                                  Morten O
                                  Deltager

                                    Ny beregning hvis min hær skulle være 9 age
                                    Ender det på 3142
                                    Men den overholder ikke endda deres % for selections

                                  • #36179 Svar
                                    Morten O
                                    Deltager

                                      Der er kommet 1,3 regler

                                    • #36180 Svar
                                      Kim A
                                      Deltager
                                        Morten O wrote:
                                        Så det er ikke lige 1500 point vi skal spille mere :cheer:

                                        Æh det er 1600 vi spiller for :dry:

                                      • #36181 Svar
                                        Morten O
                                        Deltager
                                          Kim A wrote:
                                          Morten O wrote:
                                          Så det er ikke lige 1500 point vi skal spille mere :cheer:

                                          Æh det er 1600 vi spiller for :dry:

                                          Ved jeg godt men tit har vi spille for 1500 eller 2000 points som enkel slag. :cheer: :P
                                          Og det kan vi så ikke lige gøre med 9 age
                                          Det var det jeg mente

                                        • #36182 Svar
                                          Nikolaj S
                                          Deltager

                                            Standard 9th age slag er 4500 points – Det er det point level det meste er balanceret rundt om.

                                            Ved ikke om de har fået tilpasset det ordentligt endnu, men det lød som om at der er nogle af deres forsøg på at balancere der har været afhængige af at der er spillet for en bestemt mængde points, så fx var der to monstre fra Chaos Warriors der lige blev 10 points for dyre til at man kunne have begge med… hvis man spillede for 4500 points.

                                            Ved ikke hvor meget det har at sige, og kan være at 1.3 har fikset det, men må sige, at når jeg sidder og ser på både Lizardmen og Ogres, så glæder jeg mig meget til at afprøve 9th age i det næste år!

                                          • #36183 Svar
                                            Kim A
                                            Deltager
                                              Nikolaj S wrote:
                                              Standard 9th age slag er 4500 points – Det er det point level det meste er balanceret rundt om.

                                              Ved ikke om de har fået tilpasset det ordentligt endnu, men det lød som om at der er nogle af deres forsøg på at balancere der har været afhængige af at der er spillet for en bestemt mængde points, så fx var der to monstre fra Chaos Warriors der lige blev 10 points for dyre til at man kunne have begge med… hvis man spillede for 4500 points.

                                              Ved ikke hvor meget det har at sige, og kan være at 1.3 har fikset det, men må sige, at når jeg sidder og ser på både Lizardmen og Ogres, så glæder jeg mig meget til at afprøve 9th age i det næste år!

                                              Glæder mig til at give det et forsøg.
                                              jeg er sku ked af at have en hær liggende og rådne. :silly:

                                          Viser 19 svartråde
                                          Svar til: 9th Age
                                          Dine informationer:




                                          Videre til værktøjslinje