Velkommen til

Hillerød Strategi- og Rollespils Forening

En lille by på Muls verden [Genesys]

Viser 6 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #34418 Svar
      Tobias B T
      Deltager

        Året er 2361 Teransk tidsregning, kursen er planlagt, målet har været sat i mindst to år nu, men det er først nu man endelig har fundet nogle folk der faktisk var villige til at rejse så langt vest i håbet om at finde bare en smule Panatin og frit jord at grave det op på. Rejsen var hård, måske lidt hårdere end i havde regnet med, men i er endelig næsten ankommet.
        [hr]

        Anyway, ideen går ud på at det er en slags Sci-fi western i FFGs Genesys, i er en gruppe homesteaders der er i gang med at stifte en mineby på den vilde side af Muls Verden i et forsøg på at finde rå panatin, en ret så efterspurgt vare da den er nødvændig hvis man vil bevæge sig i overlyshastighed. Der er en smule mere til universet, i kan spørge hvis i er nysgerrige.

        Jeg regner med at køre mindst en gang om måneden på nogle af de onsdage hvor der ikke er MoP eller På landet. sig til hvis i gerne vil være med.

      • #37910 Svar
        Rune K
        Deltager

          Det lyder godt! Og jeg vil som sagt meget gerne være med når der er tid til det :)

        • #38012 Svar
          Rune K
          Deltager

            Hejsa

            Jeg har et par spørgsmål til Muls:

            1) Hvor hård er science i Muls? Star Wars er super blød, nærmere magi end science, mens Star Trek er hård nok til at bygge huse på.
            Men hvor ligger Muls på den skala?

            2) Vil det være muligt at lave en mekaniker/opfinder? Og vil det være muligt at opfinde nye ting og forbedre på eksisterende?

            Tak :)

          • #38016 Svar
            Tobias B T
            Deltager

              Tak for at du spørger ind.

              1) jeg tror det nok er smartest hvis jeg bare giver en beskrivelse af verdenen som den er nu.

              Baggrundshistorie

              Året er “ret langt ude i fremtiden”, for nogle hundrede år siden rejste Kaptajn Joseph Mul ud på en af de eneste succesfulde exoplanet rejser. Planeten han tog til var rig i naturlige ressourcer, især det sjældne Panatin, en blålig krystal der kan generere enorme mængder af strøm. Desværre for Mul var der et mytteri og han blev dræbt kort efter at han havde transmitteret hans rapport. Nogle år senere da hans rapport endeligt ankom til den gamle verden, var det ikke svært at få folk til at stifte nye ekspeditioner. Dette førte til pol kolonierne og i flere år har de vokset og gravet, men nu er de højt befolkede og de mange ressourcer der engang var, er begyndt at løbe tør. Folk kigger mod de ækvatoriale ørkener i håb om en ny guldalder, men næsten alle forsøg på at stifte byer er gået under af diverse årsager.

              Folk på Muls Verden

              Mulboer eller Mullere: Efterkommerne fra Joseph Muls besætning, de har lært at bo næsten hvor som helst, men folk kan ikke lide grundet deres forfædres forræderi.
              Kolonifolk: Byboerne, dandyerne, og gældslaverne. Hvis de er endt herude er der nok et eller andet der er gået galt for dem.
              Terraner: Dem fra den gamle verden, de ved mere end du gør og selv deres tøj er mere avanceret teknologi en noget du finder fra Muls, hvis du finder en i ørkenen så sker der nok noget mystisk.
              Kavaleriet: Livet på Muls verden har aldrig været let, især ikke når der er banditter og mullere som kan ligge på lur, Kavaleriet blev stiftet til at beskytte imod sådan trusler, så længe man husker at betale beskyttelsespenge. Hver påpasselig med at gøre dem sure, ellers kan du vågne op med en flok power armor klædte soldater rundt om dit hus.
              Andre: Der er så mange andre folk på Muls Verden at jeg ikke kan skrive dem alle ned her. (Vi kan sagtens udvide settingen mens der bliver spillet)

              Teknologi

              Det ligger på ca. lidt hårdere end star wars, så der er mindre laser og mere krudt. Det tager også længere at rejse fra planet til planet, selv for de hurtigste skibe tager det stadig ca. et halvt år. Der er ikke magi, det tætteste du kan komme på det er nok Nano-teknologi fra den gamle verden.

              2) Ja du kan sagtens være en mekaniker type, vi kan bare snuppe reglerne fra Star Wars for at bygge ting og ændre dem som nødvændigt.

            • #38023 Svar
              Morten O
              Deltager

                Kunne nok godt være frisk på at prøve

                Tænker en scoundrel/gunslinger type

              • #38024 Svar
                Nikolaj S
                Deltager

                  Vil også meget gerne være med når der er plads i kalenderen ;)

                  Tænker en jæger af en art.

                • #38410 Svar
                  Tobias B T
                  Deltager

                    Sidste session fik i irriteret flere af forenings folkende (Andrew er mega sur på jer), arbejdet på radioerne startede ordenltigt op. Der var nys om mullere, og alle blev lidt frustrerede af at i ikke tog jer af det med det samme, men de var meget glade da i tog afsted og dræbte alle de mullere i fandt ved taffelbjerget. Så det er altid godt. Woodpeckeren blev lidt smadret i et skørt stunt, men i kunne stadig få den med hjem, samt en til hoverbike (som jeg skal tage mig samme og skrive stats for) det var også en del våben hos de mullere som jeg tænker at i også tog med jer.

                    opsumering slut.

                    Der er et par andre ting jeg gerne vil nævne og uddybe.
                    for det første så har jeg lavet en World Anvil side for settingen, som jeg vil arbejde på at uddybe en del, i må gerne komme med forslag og ideer.
                    Her er det!
                    Derudover vil jeg lige dække ressource systemet jeg har fundet på.
                    for at ting eller bevæbne en stor mængde folk skal i bruge ressourcer. De kan findes på mange forskellige måder som scavenging, handel, eller at ødelægge folks autocampere.

                    Lige nu har byen (som nu når jeg skriver det egentlig mere er en minelejr) følgende:
                    10 elektroniske ressourcer, der bliver brugt til at lave små radioer
                    3 Våben ressourcer (borgerne havde 2 med, i fik den tredje fra taffelbjerget.)
                    5 befolkning (2 minere, og end af alle de andre grupper)

                    jeg håber i stadig har det sjovt og glæder jer til næste session.

                Viser 6 svartråde
                Svar til: En lille by på Muls verden [Genesys]
                Dine informationer:




                Videre til værktøjslinje