Velkommen til

Hillerød Strategi- og Rollespils Forening

Genera fantasy kampagne

Viser 13 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #34253 Svar
      Tobias B T
      Deltager

        dtCkQwH.png

        Jeg vil gerne starte et generisk fantasy eventyr, men verdenen kommer nok til at udvidede sig hurtigt.

        Det er i D&D 3.5 edition, så der er plads til mange slåskampe.

        Det foregår omkring 1600 tallet. Den nyeste opfindelse er matchlock rifle, Taldur ordenen er for nyligt blevet slået ned og i er en gruppe
        eventyrere i handelsbyen: Fiolbe.

        Setting: Jeg prøver at køre noget generisk fantasy med et rænnesance twist, så tænk drager og doger, men jeg udvikler verdenen indefra så det jan gå hvor som helst.
        Bøger: Player handbook 1-2, område bøgerne, complete classes og denne her tråd om krudtvåben: http://www.giantitp.com/forums/showthread.php?159615-D-amp-D-3-5e-Firearms-1600-1900-(Complex)-v0-2-1-PEACH
        Begrænsninger: Psionics og at powergame alt for hårdt.
        Kampagne: Generelt neutral til Good. Jeg vil prøve at give jer en masse plothooks.
        planlægning: Jeg vil gerne køre cirka hver anden uge og i spilleweekender hvis spillerene kan.

        der er plads til fire spillere, skriv hvis gerne vil deltage.
        – Trondheim (Asmus E)
        – Anges (Morten O)
        – Nettalon (Lucas S)

        jeg vil skrive session transcripts og Setting detaljer ned i denne tråd

      • #36273 Svar
        Morten O
        Deltager

          Er der en bestemt verden du spiller i?
          Hvad for nogle racer kan der spilles?
          Hvad level starte man på?

          Kunne godt være interesseret

        • #36274 Svar
          Tobias B T
          Deltager
            Morten O wrote:
            Er der en bestemt verden du spiller i?

            Det starter i en handelsby, musket er en ekstrem ny ting og jeg udarbejder resten af verdenen på spillerindslag og senere ideer.

            Morten O wrote:
            Hvad for nogle racer kan der spilles?

            Så længe det er i en officiel bog og du ikke pønser på noget fjoget, så lad gå.

            Morten O wrote:
            Hvad level starte man på?

            Level 1

          • #36275 Svar
            Morten O
            Deltager

              Lang tid siden jeg har spillet d&d 3,5
              Så jeg er frisk på at prøve

            • #36280 Svar
              Morten O
              Deltager

                Må jeg spørge om hvad Asmus spiller?

              • #36282 Svar
                Claus W
                Deltager

                  En Gnom :)

                • #36286 Svar
                  Tobias B T
                  Deltager
                    Morten O wrote:
                    Må jeg spørge om hvad Asmus spiller?

                    En is gnom som er barde

                  • #36310 Svar
                    Tobias B T
                    Deltager
                      Nye Setting Detaljer

                      Taldurs orden

                      Taldur ordenen blev stiftet samtidig med de andre tempelridder ordner for 200 år siden, de var Taldurs (Den daværende Generanske kampgud) hellige hær skulle bekæmpe alverdens ondskab. I starten fungerede de som eksorcister der beskyttede imod demoner og djævle, men under lederskabet af Høj palaniteten Mateusz Jeruzew begyndte de flere brutale kampagner mod østen. Til sidst samlede de sig i en stor hær og tog i krig mod Cariff Empiriet, de blev slagtet. Nu til dags er der kun en masse forladte kapeller, nogle få gamle riddere prøver stadig at bevare Taldurs minde, men han holder ikke længere rollen som kampgud.

                      Taldur er en svækket Gud, men man kan stadig tilbede ham. Hans domæner er: War, Inquisition og Glory. Hans favored weapon er Greatswords. Hans nuværende mål er at genopnå sin gamle magt, ved at kæmpe ærefuldt.

                      Keayouv Revolutionærenes Gud

                      Keayouv er en meget ung gud, som er blevet født sammen med handelsrepublikkerne. Han er ikke særligt mægtig, men der er en voksende mængde sure bønder der tilbeder ham i stilhed. Han kæmper for at omvælte de nuværende monarkier og redde folket fra deres tyranni.

                      Hans domæner er: Liberation, Community og Protection. Hans favored weapon er spyd.

                      Falkas Gudernes Lejesoldat

                      Falkas er en halvgammel Gud der for nyligt er kommet til en stor mængde magt. Før i tiden kæmpede han i gudelige slag for den side der betalte bedst. Men den nye måde de dødelige udkæmper deres slag har gjordt ham til en af de mægtigste kampguder. Han har ingen decideret loyalitet til andet en penge, men han færdigøre altid sit arbejde.

                      Hans domæner er: War, Commerce* og Competition. Hans favored weapon er halberds.

                      *fra Ebberon campaign Setting

                    • #36318 Svar
                      Morten O
                      Deltager

                        Min karakter
                        Navn: Anges
                        Dwarf ( fighter ) handelsmand

                      • #36319 Svar
                        Claus W
                        Deltager

                          Du blir helten Morten B)

                        • #36320 Svar
                          Anonym

                            For god ordens skyld er min karakter også her
                            Navnet er Trondheim
                            Han er en is gnom bard, som rejser fra kro til kro og fortæller historier om hans heroiske gerninger indtil gæsterne opdager at de ikke er helt sande

                          • #36327 Svar
                            Nikolaj S
                            Deltager
                              Asmus W E wrote:
                              For god ordens skyld er min karakter også her
                              Navnet er Trondheim
                              Han er en is gnom bard, som rejser fra kro til kro og fortæller historier om hans heroiske gerninger indtil gæsterne opdager at de ikke er helt sande

                              Han er også Nordmand, hvad kan man forvente? :silly:

                            • #36364 Svar
                              Tobias B T
                              Deltager

                                Jeg har endeligt forstået hvordan starting hit points rent faktisk skal fungere ifølge bogen, og jeg ser nu at jeg har gjort jer allesammen enormt stærke. Det er ikke 4 hit dice som jeg troede, men en der automatisk er så høj som muligt. Jeg synes dog der er lidt lidt, så istedet for vil jeg sige at starting hit point er 150% af det højest mulige du kan slå med din hit die. (så hvis din hit die er 1d8 får du 12 hp)

                                tl;dr, i har færre starting hit points, istedet for 400% procent af dit hit points pr level, har du 150%

                              • #36480 Svar
                                Morten O
                                Deltager

                                  Henrik har overvejet lidt at være med

                              Viser 13 svartråde
                              Svar til: Genera fantasy kampagne
                              Dine informationer:




                              Videre til værktøjslinje