Velkommen til

Hillerød Strategi- og Rollespils Forening

Hjemmebrygget Star Wars til 5E D&D

Viser 14 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #34402 Svar
      Rune K
      Deltager

        Her er første udkast til Jedi klasser til 5E Star Wars.

        Noter:
        – Klasserne er stærkere end klasserne i standard 5E, men det er meningen at holde den standard over hele linjen, så det følger min ide om hvordan star wars er i tiden længe før Yarvin.
        – Der er kun 10 levels indtil videre, fordi class design er svært og de skal alligevel ikke bruge de resterende 10 før senere.
        – De 3 klasser er lige nu ment til at blive brugt i det vakuum som er den nuværende kampagne, ændringer kan ikke bare forekomme, men er ret sandsynlige.
        – Der kommer force powers op senere, de skal lige være klar.

        BILLEDERNE ER IKKE MINE, JEG HAR ABSOLUT INGEN KOMMERCIEL RET TIL DEM.

        Hvis noget virker forkert, overdrevet eller for svagt, så sig endelig til, det er som sagt første udkast, og den har nok fået lidt rigelig gas for at nå det til tiden ;) Så sig til, jeg er en stor dreng, jeg kan tåle det :D

      • #38361 Svar
        Rune K
        Deltager

          Lidt mere at se på – Species, Equipment og Force Powers.

          Igen er det meget rå udgaver, og alle kommentarer er velkomne :)

        • #38363 Svar
          Kim A
          Deltager

            Det ser super ud, meget prof.
            Evt tilbagemelding på det her er bedst gjordt mundligt :)

          • #38365 Svar
            Rune K
            Deltager
              Kim A wrote:
              Det ser super ud, meget prof.
              Evt tilbagemelding på det her er bedst gjordt mundligt :)

              Mange tak :)

              Jeg vil gerne have have så meget mekanisk feedback som muligt på skrift, så jeg kan kigge rettelser undervejs :)
              Det handler naturligvis kun om ting der er mekanisk ubalancerede, flavour og setting er helt klart bedre mundtligt :)

            • #38367 Svar
              Kim A
              Deltager

                så hardcore er jeg ikke i 5th før jeg har set det spillet/prøvet det.
                efter det så kommer jeg gerne med skriftlig tilbagemelding

              • #38369 Svar
                Rune K
                Deltager

                  Det var skam heller ikke ment som et krav :)

                  Jeg er spændt på at få prøvet det, da 5E umiddelbart er nemt at lave sine egne ting til, men nu må vi se om jeg har ramt nogle usynlige fladgruber :D

                • #38370 Svar
                  Kim A
                  Deltager

                    Hmm Fandt engang et link til noget homebrew Star wars tror det var til 5th kigger lige

                  • #38372 Svar
                    Nikolaj S
                    Deltager

                      Første indskydelse er at Force Points er for begrænset, eller at Consular her alt for dyre abilities. Deres “meta magic” koster op til 3 Points, hvilket de slet ikke har før level 3, og så har de ikke råd til andet. Modsat Sorcery Points fra 5e Sorcerer, som er en relativ billig ressource.

                      Spell progression ser også lidt sjov ud. Sentinel har samme progression som Consular.

                      Min umiddelbare følelse er også at der mangler lidt mulighed for at differentiere attributes. Som det er nu, ser det ud til at være Dex og Wis der styrer mere eller mindre alting. Måske der ville være en idé i at give klasserne en årsag til at have forskellige attributes.

                      Ud over det ser balancen ret god ud ved første øjekast ;)

                    • #38374 Svar
                      Rune K
                      Deltager

                        Mange tak! :D

                        Jeg kigger det hele igennem igen og ser hvad jeg kan skrue på, så det kommer til at hænge bedre sammen.

                        Tanken bag den ens spells progression hos consular og sentinel er at den bliver mere forskellig når man kommer højere op og consulars får spell slots til level 9, mens sentinel må nøjes med level 7.
                        Jeg giver det lige en omgang mere og ser om jeg kan finde en bedre måde at differentiere de to :)

                        Mange tak for feedback :D

                      • #38375 Svar
                        Rune K
                        Deltager

                          Et par tanker omkring klasser og stats:

                          Den overordnede tanke med stats var at Jedi skulle være Wisdom casters, for at representere deres tillærte, velovervejede tilgang til at bruge kraften. Derfor er der også mulighed for at holde sig til Wis+Dex builds, da man ellers nemt risikerer at en karakter får brug for alt for mange stats, som jeg lidt synes at 5E Paladin lider af, da den gerne skal have cha, wis, con og str for virkelig at fungere.
                          Tanken med at kunne gøre kamp wisdom baseret, via et talent, var at en class på den måde kunne nøjes med at have høj wisdom, og så stadig være velfungerende som Jedi, da Jedi er nogle hårde typer.
                          Det sagt, så er jeg helt enig i at det giver en meget flad differentiering mellem de forskellige Jedi klasser, til det punkt hvor det nærmest ikke kan betale sig at have mere en én Jedi klasse og en håndfuld sub-klasser. Hvilket jo absolut ikke er meningen, og det vil være træls i en kampagne der fokuserer på Jedi :/

                          Det er lidt problematisk for mig at differentiere på casting stats da jeg helst vil holde wisdom som casting stat for Jedi klasser, fordi jeg havde tænkt mig at bruge charisma til force adepts og force warriors. Det er naturligvis rent symbolsk for Jedi at bruge Wisdom, men jeg synes at det er det stat der passer bedst :)

                          Jeg vil forsøge at bygge på Talents og se hvad jeg kan gøre med casting progression, så der kan fokuseres mere på andre stats hos de forskellige klasser, med talents der er unikke for hver klasse.

                          Jeg tager gerne imod ideer og mere feedback, det er super at få et andet perspektiv, så mange tak :D

                        • #38412 Svar
                          Rune K
                          Deltager

                            OPDATERING!

                            Jeg har fiflet rundt med mit 5E dokument og proppet de forskellige Jedi tilbage i én class, da de blev lidt for ens når de var splittet op.

                            Det er et foreløbigt dokument, men det bliver nok ikke meget der bliver ændret på Jedi klassen hvis ikke der kommer feedback der gør det nødvendigt. Klassen er bygget til at blive spillet i en gruppe som består af Jedi, så den er lidt vildere end basis klasserne i 5E.

                            Feedback er naturligvis velkomment :)

                          • #38414 Svar
                            Kim A
                            Deltager

                              cool kigger på det torsdag aften, har tid der regner jeg med.

                            • #38464 Svar
                              Rune K
                              Deltager

                                Opdatering til reglerne:

                                Nature skill’en ryger ud, or bliver erstattet med Lore, som er viden om galaksen.

                                Det var alt :)

                              • #38470 Svar
                                Nikolaj S
                                Deltager

                                  Har lavet mig en karakter, spørgsmål:

                                  Er Background bare de normale fra 5e bogen, eller hvordan fungerer det? Håber ikke jeg har overset noget :P

                                • #38473 Svar
                                  Rune K
                                  Deltager
                                    Nikolaj S wrote:
                                    Har lavet mig en karakter, spørgsmål:

                                    Er Background bare de normale fra 5e bogen, eller hvordan fungerer det? Håber ikke jeg har overset noget :P

                                    Hejsa!

                                    Vi bruger ikke backgrounds denne gang, da dem fra D&D ikke passer så godt og jeg gik lidt kold i at lave nye :/

                                    Jeg får dem klar til næste gang, forhåbentlig sammen med en gang feats der også passer som supplement til de eksisterende :)

                                Viser 14 svartråde
                                Svar til: Hjemmebrygget Star Wars til 5E D&D
                                Dine informationer:




                                Videre til værktøjslinje