Velkommen til

Hillerød Strategi- og Rollespils Forening

Morgengryets Skygger

  • Dette emne har 3 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år siden af Nikolaj S.
Viser 3 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #34377 Svar
      Rune K
      Deltager

        I en ukendt region, på kanten af en ukendt kyst, i et ukendt land, ligger en række byer og landsbyer. For 200 år siden endte verden, området blev isoleret og kastet ud i kaos. Over årene måtte folkene kæmpe for deres overlevelse, både imod elementerne, men også imod de sære væsner som katastrofen skabte.

        Det ændrede sig alt sammen da man genopdagede magien. Over en kort årrække blev regionen tæmmet, gamle videnskaber blev genopdaget og magiske maskiner blev genaktiveret. Civilisationen voksede frem igen og selv om regionen ikke er stor, så blev den fremgangsrig og folkene blev fede og glade.

        Men intet godt varer for evigt. Grusomme skabninger er blevet set i nærheden af de yderste landsbyer og det lader til at det mørke som magien jog på flugt, igen er ved at samle sig om regionen. Samtidig sker der besynderlige ting indenfor grænserne; skygger bevæger sig og hvisker til forbipasserende; et rygte spredes om at en af de regerende familier har solgt deres efterkommeres sjæle for mere indflydelse og magisk magt; og i en forladt landsby er en metal-karet på skinner begyndt at dukke op præcis én gang om måneden.

        Mange er rådvilde, men få handler; mange ønsker at vende tilbage til de gode dage, men få tør undersøge hvorfor de dage forsvinder; få er de der er villige til at møde problemerne ansigt til ansigt, få er de der tør tage kampen op imod det ukendte. Tiden kræver handling; vil du gemme dig bag en facade af lykke og velstand, eller vil du gribe dit sværd og din magi og konfrontere mørket?



        Så prøver jeg lige igen :)

        Spillet handler om opdagelse, genopdagelse og at udforske karaktererne.

        Det er sat i et lille, semi-middelalderligt område, hvor gamle bygninger, forsvarsværker og magiske foranstaltninger holder befolkningen sunde, raske og glade. Som borgere i dette område har I længe vidst at tingene er ved at gå galt og har nu, individuelt, eller sammen, besluttet her for at gøre noget ved det.

        Spillet bliver sat op som en semi-sandbox, hvilket i dette tilfælde betyder at selve regionen er sat op på forhånd, men alt udenom henligger i mystik. Det er naturligvis muligt at have en rigtig stor indflydelse på hvordan fremtiden former sig i området og hvad der sker med indbyggerne. Denne udvikling vil blive implementeret løbende, og naturligvis have indflydelse på karaktererne og deres muligheder fremad.

        Det sandboxy element betyder også at I skal være mest mulig selv-motiverende, da jeg ikke kommer med mere plot end rygter som I selv må opsøge.

        Bordet bliver åbent, så det er muligt at være med fra gang til gang, dog med primært fokus på de karakterer som er der mest. Meningen er at et “eventyr” tager en til to sessions, sådan at karakterer nemt kan komme og gå når spillerne har tid. Det giver mulighed for at have en ret stor spillergruppe, som har en meget bred og blandet indflydelse på spillet, området og hinanden.

        Det betyder også at der ikke vil være ret meget “I rejser i X dage”, men at spillet springer direkte frem til “I står udenfor indgangen til Flammernes Hal, templet hvor jeres magiker håber at kunne åbne sit sind for ildmagi.

        Der bliver max fem pladser per spille gang, da jeg ikke kan lide at skulle holde styr på flere end det, men dukker bare en enkelt op, så spilles der!

        Kom frisk! :D

      • #37471 Svar
        Nikolaj S
        Deltager

          Kan kun sige at jeg klart er frisk på at være med :)

        • #37475 Svar
          Rune K
          Deltager

            Jeg havde tænkt at begynde det på onsdag, hvis ikke du starter dit D&D der :)

          • #37478 Svar
            Nikolaj S
            Deltager

              I dag bliver det Philips kampagne, så jeg må springer over i dag ;)

          Viser 3 svartråde
          Svar til: Morgengryets Skygger
          Dine informationer:




          Videre til værktøjslinje