Velkommen til

Hillerød Strategi- og Rollespils Forening

Ny Dungeons and Dragons 5e kampagne

  • Dette emne har 1 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år siden af Claus W.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #34368 Svar
      Nikolaj S
      Deltager

        Vi befinder os på kontinentet Ameretat, som ifølge historierne er det ældste kontinent på kloden. Civilisationer er kommet og gået igennem årtusinderne, og der har altid været stor splid imellem de 4 dele som kontinentet er delt i. Længe har man forsøgt at forene de 4 dele, og lige så længe har der været krig mellem landene, hvis ikke imod hinanden, så internt, imens flere kongeriger alle forsøger at gribe magten for dem selv.

        Vi starter dog ud småt, i det lille kongerige Krios. Et hidtil fredeligt land, der for nyligt har mistet deres siddende konge, og kastet kongeriget ud i urolige tider, imens kongefamilien desperat forsøger at finde den retmæssige arvtager af tronen. De interne stridigheder har ramt det meste af landet, og skabt gode muligheder for dem der tjener på kaos, og uro og en utryg tilværelse for de almindelige borgere.
        Der er kaldt til våben, imens folket forsøger at fjerne trusler fra alle sider. Selv indefra kan man ikke føle sig sikker, da korruptionen i det kongeløse kongeriger har spredt sig hurtigt, og en kniv i ryggen er en alt for sandsynlig skæbne, for enhver der ikke tager sig i agt. Og for at det ikke skulle være nok, har der været bevægelse fra landets bjerg, Dragon Peak, hvor Kobolder har bevæget på sig…

        Der vil være et fokus på eventyr igennem kongeriget, hvor der både skal tages af de lovløse og kaotiske kræfter der hærger landet, samt hjælpe de enkelte byer med at finde tilbage på det rette spor. Der søges eventyrer der ønsker at hjælpe kongeriget tilbage til dens fredelige og rolige tid, hvad end det er igennem magt eller diplomati, eller måske en mindre blanding af begge dele.

        System-mæssigt bruger vi Dungeons and Dragons 5th edition. Umiddelbart er tanken at tillade alle tilgængelige bøger udgivet af Wizards of the Coast. Der er selvfølgelig de gængse racer som er typiske for D&D, men hvis der er noget usædvanligt I ønsker at bruge, så tag endelig fat i mig, og så ser vi hvordan vi får det til at passe ind. Vi starter i level 1, og vi ruller for attributes.

        Tænk gerne over hvordan jeres figur passer ind i verdenen, og hvem jeres karakter kender og har indflydelse hos. I behøver ikke at starte ud som et ukendt navn i folkemængden – opfind en familie, en orden, en guild, og så vil den blive inkluderet i verdenen.

        Skriv endelig hvis I har yderligere spørgsmål, enten her eller direkte til mig, og meld jer gerne til. Hvis der er stemning for det, har jeg planer om at starte med at lave karakterer i spilleweekenden om lørdagen den 28. April, og så få spillet samme dag når vi er færdige.

      • #37465 Svar
        Claus W
        Deltager

          Du skriver nogle gode oplæg :) , selv jeg får næsten lyst til at deltage :)

      Viser 1 svartråd
      Svar til: Ny Dungeons and Dragons 5e kampagne
      Dine informationer:




      Videre til værktøjslinje