Velkommen til

Hillerød Strategi- og Rollespils Forening

tilbagemeldinger på Warhammer turneringen 2017

Viser 5 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #34297 Svar
      Kim
      Keymaster

        Giv jeres indput til formen, udførelsen, reglerne, forhold eller lignende.

        både positiv og negativt er velkommen.

      • #36749 Svar
        Claus W
        Deltager

          Lad mig ligge for: undskyld at jeg gik kold på turneringen :( – når det er sagt så TAK til dem der bruger tid på at stable turneringen på benene! De spil jeg fik spillet var fantastiske og jeg havde det super sjovt :) – men jeg skal selvfølgelig brokke mig (lidt)… fint nok med færdiglavet battlefields, men hvorfor skulle der være så meget på midten? Vi spillede battle og ikk mordheim… prøv at se hvordan GW selv sætter deres borde op :) håber mit svar kan bruges fremadrettet… vender tilbage hvis jeg kommer på mere….

        • #36790 Svar
          Kim A
          Deltager

            Tak til min medspillere for at gøre det til en god turnering, lidt synd vi ikke kom helt i mål med alle kampe…. men hey thats life. :)

            Jeg syntes Liga-formen var god og det var nemt at få afviklet kampene. Formen er måske lidt misvisende, da alle ikke spiller mod alle, og man kan ende i en “dårlig” gruppe.

            Super med pre genereret terræn, nemmere at komme i gang og man har mulighed for at den første starter setup. og hvis man har de lyster ;) kan man forberede sig til spil på det enkelte bord.

            Alt i alt synes jeg vi bliver bedre og bedre til at holde de her turneringer, så lad os blive ved med det 😆

          • #36798 Svar
            Nikolaj S
            Deltager

              Enig i at formattet var godt – Jeg syntes faktisk ikke at det var et problem at alle ikke spillede imod alle.
              Ligesom du kan få en uheldig bane, er der bare noget random involveret.

              Og så skal man huske at man altid kan ende i en “dårlig gruppe”, selv hvis alle spiller imod alle – man kan altid have lavet en uheldig army list der bare tilfældigvis klarer sig dårligt imod alle modspillerne.

              Optimalt set bygger man jo en liste der kan stå fint imod det hele – Hvis man bygger efter at være god imod få specifikke ting, skal man ikke blive overrasket hvis man taber!

              Det er dog en anelse trist det med kampene – tabte en kamp til Claus, og så fik 2 af de andre spillere i min gruppe et “free win”, som skubbede mig 2 pladser nedad – Det er lidt uheldigt :whistle:

              Og det er så glæden ved Fantasy, i modsætning til 40k, hvor man bare skulle sørge for at have nok AP3+ for at tage sig af alle de space marines :D

              Nu hvor vi er ved at bevæge os ind i 8th for 40k, burde man nok overveje om det ikke skal være 40k der er på bordet ved næste turnering – Eller måske endda noget Shadow War: Armageddon.

            • #36803 Svar
              Morten O
              Deltager

                Ja tak til dem jeg har spillet med super hyggeligt og alle har udvist Fairplayer men kan kun stemme på en :cheer:
                Vil give kim ret med pre genereret terræn, nemt og hurtigt at komme i gang. Så det synes jeg vi godt kunne gøre igen
                Men alt i alt en rigtig god turnering men vil gerne ha spillet flere kampe (tag gerne en kamp med en som jeg ikke har spillet med)

                Men men jeg synes ikke om det magi system da magien godt kunne blive magt faktor når der ikke skal slås for wind of power så man kunne nemt komme til at styre magi fasen (så man i kampen mellem Henrik og lars)
                Men (kan jo også ske hvis man slå om power)
                Kan nok godt bare lig tilfældigheden måske bare mig

                Også kunne jeg godt tænke mig at vi spiller efter rigtig turnerings regler så man får noget ud af at vinde stort over en modstander
                Ikke fordi jeg så vil ha vundet gruppen
                Men synes det vil blive et mere åben spil

              • #36804 Svar
                Nikolaj S
                Deltager

                  Faktisk….

                  Af ren nysgerrighed prøvede jeg lige at udregne det:
                  [attachment=93]pointswarhammerfantasy.pdf[/attachment]

                  Kan have regnet forker (tog mig omkring 5 minutter at smide det sammen, så det ville ikke overraske mig), men selv hvis jeg har ramt lidt ved siden af, så ville du (morten) gå fra at være på anden pladsen, til at føre med 8 points = lidt over 16% foran Philip.

                  Så jo, det havde faktisk gjort du havde vundet gruppen. Med ret meget.

                  Og det er faktisk et problem med det system. Det gør at “total udslettelse” er the name of the game. Det gør det mere værd at gøre alt for at udrydde modstanderne fra banen, frem for rent faktisk at forsøge at spille til ens hærs styrker. Det er til fordel for noget som elvere og Ogres, der bare går efter at dræbe alt på modstanderens halvdel, men hære som dværge og Chaos Warriors, som er meget mere omkring udholdenhed og at holde sig på bordet, men uden at slå nær så hårdt, vil bare have det langt sværere ved at få en ordentlig placering.

                  Det er i øvrigt også det der fører til nogle meget specifikke army lists. Når man kigger på hvordan de normale turneringslister ser ud, er de altid ekstremt ens for hver hær, fordi der er kun så mange måder at bygge en hær der både kan tjene dig masser af points, uden at opgive for mange selv i forsøget.

                  Så kan jeg langt bedre lide den binære “win or lose” afgørelse af vores kampe, hvor du enten vinder, taber, eller får uafgjort. Det giver langt mere frihed, og gør at man ikke skal bekymre sig alt for meget om at maksimere de få points der gør forskellene.

                  Vi spiller trods alt for at have det sjovt, selv hvis der er en lille præmie til den bedste spiller :)

                  /rant :P

              Viser 5 svartråde
              Svar til: tilbagemeldinger på Warhammer turneringen 2017
              Dine informationer:




              Videre til værktøjslinje