Velkommen til

Hillerød Strategi- og Rollespils Forening

Undersøgelse om Rollespil og trivsel (anonym)

Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #34420 Svar
      Kim A
      Deltager

        HSRF er blevet kontaktet af Matthias Kaalund Keller som er Medicinstuderende ved Aarhus Universitet.

        Han spørger om vi kunne tænke os at deltage i en undersøgelse. Vi har kigget på den og er blevet enige om at dele den her og på forum.
        Linket findes her:

        https://redcap.au.dk/surveys/?s=DWXTE4PWKJ
        I er opfordret til at deltage og bruge linket herunder så han kan få nogle data at arbejde med.
        .
        .
        .
        Hvis i er interesserede er dette hans mail med oplægget.
        Kære Hillerød Strategi- og Rollespils forening.

        Jeg er medicinstuderende ved Aarhus Universitet (og aktiv rollespiller) og er aktuelt i gang med mit speciale, der bærer titlen ”Rollespil, autistiske træk og trivsel”. Som I måske har hørt, så har Institut for Lykkeforskning gennem projektet ”Orkerne kommer” fundet en positiv sammenhæng mellem rollespil og livstilfredshed. Dette fænomen fortjener en nærmere undersøgelse, hvorfor jeg er startet på et forskningsprojekt med fokus på autistiske træk.

        Pædagogiske erfaringer viser nemlig, at det er lettere for børn med autisme at lege under faste rammer. Derudover bruges sociale rollespil til at hjælpe børn med autisme til bedre at kunne forstå interaktioner mellem mennesker – samt til bedre at kunne sætte sig ind i andre menneskers tanker og følelser.

        At man på denne måde anvender rollespil til at hjælpe børn med autisme vækker min nysgerrighed på, om de rollespil, der anvendes i rollespilsforeninger, eventuelt tiltrækker voksne med autistiske træk? Og hvis det er tilfældet, påvirker rollespil så også deres trivsel?