Velkommen til

Hillerød Strategi- og Rollespils Forening

Undersøgelse om Rollespil og trivsel (anonym)

Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #34420 Svar
      Kim A
      Deltager

        HSRF er blevet kontaktet af Matthias Kaalund Keller som er Medicinstuderende ved Aarhus Universitet.

        Han spørger om vi kunne tænke os at deltage i en undersøgelse. Vi har kigget på den og er blevet enige om at dele den her og på forum.
        Linket findes her:

        https://redcap.au.dk/surveys/?s=DWXTE4PWKJ
        I er opfordret til at deltage og bruge linket herunder så han kan få nogle data at arbejde med.
        .
        .
        .
        Hvis i er interesserede er dette hans mail med oplægget.
        Kære Hillerød Strategi- og Rollespils forening.

        Jeg er medicinstuderende ved Aarhus Universitet (og aktiv rollespiller) og er aktuelt i gang med mit speciale, der bærer titlen ”Rollespil, autistiske træk og trivsel”. Som I måske har hørt, så har Institut for Lykkeforskning gennem projektet ”Orkerne kommer” fundet en positiv sammenhæng mellem rollespil og livstilfredshed. Dette fænomen fortjener en nærmere undersøgelse, hvorfor jeg er startet på et forskningsprojekt med fokus på autistiske træk.

        Pædagogiske erfaringer viser nemlig, at det er lettere for børn med autisme at lege under faste rammer. Derudover bruges sociale rollespil til at hjælpe børn med autisme til bedre at kunne forstå interaktioner mellem mennesker – samt til bedre at kunne sætte sig ind i andre menneskers tanker og følelser.

        At man på denne måde anvender rollespil til at hjælpe børn med autisme vækker min nysgerrighed på, om de rollespil, der anvendes i rollespilsforeninger, eventuelt tiltrækker voksne med autistiske træk? Og hvis det er tilfældet, påvirker rollespil så også deres trivsel?

        For at blive klogere på disse spørgsmål har jeg sammensat et spørgeskema, der fokuserer på tre aspekter: Rollespilspræferencer, autistiske træk og trivsel. Spørgeskemaet besvares anonymt og tager ca. 20-25 minutter at udfylde. Det er en forudsætning for at deltage, at man er minimum 18 år gammel og rollespiller.

        Resultaterne fra spørgeskemaundersøgelsen vil blive anvendt til forskning. Ved at udfylde spørgeskemaet giver man således samtykke til, at besvarelsen må anvendes til forskning. Resultaterne af undersøgelsen vil blive udgivet i et internationalt videnskabeligt tidsskrift. Når undersøgelsens resultater bliver offentliggjort vil der være tale om resultater på gruppeniveau. Det vil således ikke være muligt at identificere enkeltpersoner i de offentliggjorte resultater. Undersøgelsen er anmeldt til Datatilsynet efter den procedure, der er aftalt mellem Datatilsynet og Region Midtjylland.

        Jeg skriver til jer for at høre, om I vil hjælpe mig med denne undersøgelse ved at sende et link til spørgeskemaet ud til jeres medlemmer pr. e-mail eller via en facebookgruppe? Det ville være en stor hjælp.

        Linket findes her: https://redcap.au.dk/surveys/?s=DWXTE4PWKJ

        Såfremt I ønsker at hjælpe, så vil jeg bede jer videresende denne e-mail til jeres medlemmer eller ”poste” den i jeres facebookgruppe, så medlemmerne kender til baggrunden for undersøgelsen. Det er vigtigt for undersøgelsens relevans, at så mange som muligt deltager – uagtet rollespilspræferencer, eventuelle autistiske træk og trivsel.

        Med venlig hilsen

        Matthias Kaalund Keller

        Medicinstuderende

        Aarhus Universitet

        Email: XXXXXXXXXXXX

    Viser 0 svartråde
    Svar til: Undersøgelse om Rollespil og trivsel (anonym)
    Dine informationer:




    Videre til værktøjslinje