Velkommen til

Hillerød Strategi- og Rollespils Forening

Warhammer 40.000 8th edition

Viser 10 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #34359 Svar
      Nikolaj S
      Deltager

        I anledning af det nye regelsæt, syntes jeg lige ville burde starte en diskussions tråd for at få en sammenhæng i det vi som spillerer forventer af den her edition, nu hvor folk har haft lidt tid til at se det an.

        Punkt 1: power points eller almindelige points?
        Hvad foretrækker folk at bruge her? Den simple løsning, eller den mere komplekse? Points er blevet noget mere ustyrligt, grundet den større opdeling af hvordan man udregner det. Alle units skal nemlig betale points for alt deres wargear seperat, hvilket kan være besværligt at holde styr på, og som altid kan man sjældent stole på hvad programmer som Battlescribe fortæller en. Det kunne man ikke forrige edition, og tvivler på at man kan nu.

        Omvendt er der power points. Men giver power points en frit løb til bare at tage det dyreste og bedste, når det alligevel ikke påvirker ens power points total.

        Har folk prøvet de forskellige metoder og set hvad de syntes virker bedst? Og hvad foretrækker foreningens medlemmer?

        Punkt 2 – point maks
        Hvor store slag regner vil med at spille? Regner vil med at tage slag på 50 power points/1000 points?

        Det er nok en god ide at have en cirka plan for hvilke point niveauer vi vil spille på, så det er nemmere at stykke en hær sammen og klar på forhånd, noget det ville hjælpe eventuelle nykommende med at droppe ind med en hær, når der er en idé om hvilket point niveau vi normalt spiller på.

        Giv også gerne input hvis der er andet. Har ikke selv været i gang med 8th edition endnu, så jeg har ikke de store meninger om denne edition endnu.

      • #37407 Svar
        Morten O
        Deltager

          Jeg er helt klart på almindelige points?
          Da jeg syntes der er mest balance i det

          Og 1000 points vil jeg mene at man kan spille på en aften

        • #37408 Svar
          Kim A
          Deltager

            Punkt 1:
            Jeg er mest til alm. Points.
            ved powerpoints kan hærene variere meget, og folk glemmer at enhederne ikke nødvendigvis har alt udstyr/våben med.
            Punkt 2: 1000 PTS /50 Powerpoints kan nås på en aften uden at man er super rutineret, 1200-1500 hvis man er inde i reglerne godt. så jeg regner med at forberede en kuffert med 1000 pts.

          • #37409 Svar
            Nikolaj S
            Deltager

              Lyder som om at jeg godt kan forberede en 1000 points hær :)

            • #37410 Svar
              Morten O
              Deltager

                Og hvordan har folk det med forgeworld ?

              • #37411 Svar
                Nikolaj S
                Deltager

                  Personligt har jeg ikke et problem med dem. Har dog ikke noget fra Forgeworld, så jeg er mere eller mindre ligeglad lige nu.

                • #37419 Svar
                  Kim A
                  Deltager
                    Morten O wrote:
                    Og hvordan har folk det med forgeworld ?

                    Brug det gerne, der er jo udgivet Indexer og FAQ til 8th, så jeg kan ikke se hvorfor ikke.

                  • #37425 Svar
                    Morten O
                    Deltager

                      Skal vi selv vælger warlord traits og psychic power som der ligge op til i 8th eller skal det være random
                      og skal der spilles med stratagems ?

                      Jeg er mest for man vægler selv
                      Og at der spilles med stratagems

                    • #37428 Svar
                      Nikolaj S
                      Deltager
                        Morten O wrote:
                        Jeg er mest for man vægler selv
                        Og at der spilles med stratagems

                        Enig.

                        Stratagems er en rimelig stor del af spillet nu, så det ville være sørgeligt at fjerne det. Derudover foretrækker jeg klart at man vælger selv, især fordi jeg har warlord traits jeg slet ikke kan rulle mig til ellers.

                      • #37431 Svar
                        Kim A
                        Deltager

                          Regelbogen siger rul eller vælg.
                          Jeg stemmer for vælge, og ja vi skal da selvfølgelig spille med stratagems :)

                        • #37432 Svar
                          Claus W
                          Deltager

                            Tænker st vi skal spille med point, ellers er jeg sikker på at der er nogen der powerplayer :) ellers er jeg med på det hele :)

                        Viser 10 svartråde
                        Svar til: Warhammer 40.000 8th edition
                        Dine informationer:




                        Videre til værktøjslinje